Taller d’Educació Emocional 3r-4t i 5è-6è

Què hem après fins ara

En el moment d’acabar aquest trimestre, els alumnes ja han treballat el bloc d’educació emocional i l’assertivitat. D’aquesta manera, són capaços de reconèixer els sentiments que neixen en ells mateixos i en els altres, i que vénen donats per les situacions que viuen en el seu dia a dia, que a nosaltres ens pot semblar simple però que per a ells ho és tot. A dia d’avui, tots són capaços d’expressar aquests sentiments davant del grup i analitzar-los d’una forma correcta i positiva amb l’ajuda dels seus companys.

Tan important és la consciència que tenen del que senten, com la resposta que donen a aquests sentiments. I en aquest sentit, durant aquest trimestre els nens també han après a donar resposta a tot allò que senten. Així, s’han “format” en utilitzar l’estil assertiu davant de les situacions de conflicte, estil que estan interioritzant cada cop més. Aquest estil (l’assertivitat) té com a base la defensa dels propis drets, mantenint sempre un tracte correcte i respectant els drets dels altres. Una persona assertiva és una persona que treballa per allò que vol, que és clara, directa i que intenta mantenir les millors relacions possibles amb les persones del seu entorn.

Per tant, els nostres nens més tímids i prudents estan aprenent a posar el seu punt de vista sobre la taula. Entenen que expressar el que senten o pensar diferent als altres i dir-ho en veu alta no és res dolent, sinó al contrari. Els estem ajudant a aprendre que un s’ha de defensar si creu que se l’està tractant de forma injusta, i que quedar-se callat només manté els problemes i fa que confiïs poc en tu mateix.

De la mateixa manera, aquells nens més directes o explosius estan aprenent a reunir la paciència suficient i les fórmules correctes per defensar el seu punt de vista. Sempre és bo defensar els drets d’un mateix, però sense que això ens converteixi en persones injustes o hagi de provocar necessàriament una guerra que ens acabarà afectant.

En aquest sentit, s’han creat diverses dinàmiques que han estat molt ben acceptades per part dels nens i que ens han fet gaudir molt a tots. Per exemple, s’han realitzat sessions de role-playing amb situacions proposades pels mateixos nens, també es va fer un concurs amb grups mixtos i que consistia en resoldre situacions de dilema moral força difícils de la forma més correcta i assertiva possible. Però sense dubte l’activitat que va portar més cua va ser la sessió de cine que es va realitzar amb vídeos gravats pels propis nens, on representaven situacions de conflicte amb les que convivien a l’escola. I on també vam menjar crispetes!!!

La valoració general a dia d’avui està essent molt positiva, tant per les característiques personals dels nens amb qui compartim el taller com de l’evolució que aquests estan tenint a nivell pràctic, assimilant i aplicant en un grau cada cop més gran els valors i les habilitats que aprenen al Taller d’Educació Emocional.

 

Arxivat a Cicle Mitjà (8-10 anys), Cicle Superior (10-12 anys), Educació Primària

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: