Resum Activitats 2n trimestre Taller d’EE Educació Infantil

Aquest 2n trimestre hem seguit treballant diverses competències emocionals.

Hem ballat al ritme de diferents músiques i ens hem adonat que cadascuna ens provoca estats emocionals diferents i que podem fer servir la música com una eina que ens permet  regular com ens sentim.

També hem pintat i dibuixat el que la música ens suggeria, a vegades eren colors foscos i d’altres de vius i hem comprovat que ens pot estimular records i pot ser un bon recurs per recordar moments en què hem gaudit i ens hem sentit bé, impulsant així emocions positives i el benestar. A través de l’expressió artística, en aquest cas dibuixant, també alliberem part del subconscient i ens serveix per expressar allò que a vegades no sabem com deixar anar.

Ja amb un cert nivell de reconeixament de les emocions bàsiques, ens hem endinsat en la seva expressió corporal amb un joc de mímica treballant així la consciència emocional. Per equips, ens ocupavem de representar les emocions que ens havien tocat sense parlar. Només ens vam ajudar pintant-los una mica la cara que ho feia encara més divertit!

Hem treballat diverses tècniques de regulació emocional. Hem après com gestionar la ràbia a través de la tècnica de “La tortuga” on ens amaguem dins la closca imitant una tortuga i en sortim quan estem en calma, preparats i hem pogut pensar i decidir com volem actuar.

EI_semàfor.jpg.png

Quan estem enfadats o abans de deixar-nos endur per l’impulsivitat hem vist que podem utilitzar “El semàfor”, on Paro-Penso-Actuo també és un bon exercici de regulació. Hem escoltat una cançó Emoticantos: El semáforo del corazón (https://youtu.be/ssg1AULIWjs) que els va agradar molt on s’expliquen  els passos a seguir i hem creat el nostre propi semàfor fent una manualitat.

EI_estels

Hem explicat un conte que va tenir molt bona acollida, “Els tentacles d’en Blef. La ràbia” que a través d’un personatge molt simpàtic observem com canvia el nostre cos quan estem enfadats i ens dóna alguna idea per gestionar-ho.

També, hem experimentat amb el pot de la calma (un potet amb purpurina dins que quan el sacsejes es remou). Hem vist que quan estem agitats, el nostre cervell s’assembla al caos de dins el pot i que si esperem, respirem, observem, tot es posa a lloc i torna la calma. És un objecte que captiva molt l’atenció dels infants ja que visualment és molt atractiu.

A través de la respiració també hem après a regular-nos. Una activitat va ser imaginar que preniem una tassa ben calenta de xocolata! Haviem de bufar i fixar-nos en com fumejava, de quin color era, quina olor feia i quin gust tenia. Així ens focalitzem aconseguint moments d’atenció plena i bufant, ens centrem en la respiració i aprenem a controlar-la conscientment.

Seguint aquesta línia, hem realitzat una activitat periòdicament, a l’inici de les sessions, que consisteix en estirar-nos panxa amunt i posar-nos un peluix damunt la panxa fent-lo pujar i baixar mentre respirem pausadament i ens relaxem.

Una activitat per treballar l’atenció plena amb els més petits,  és traçar línies al terra amb guix i les han de seguir sense sortir-se’n. Aquest joc els ajuda a focalitzar-se i concentrar-se i els agrada molt.

Hem seguit dedicant estones a la relaxació i a tenir cura del cos, sobretot amb massatges mentre escoltem músiques que indueixen a la relaxació. És interessant veure com adquireixen i aprecien l’hàbit i són ells i elles mateixos que ho demanen i prenen la iniciativa per fer massatges als companys i companyes.

En quant a l’autonomia i les competències socials, hem fet una bonica activitat on repartiem gomets de colors als companys i companyes mentre els deiem allò que més ens agradava d’ells i elles.

Aquest trimestre hem tingut la sort de tenir l’incorporació i ajuda als tallers de la Glòria i la Sandra. Per coneixe’ns una mica, van preparar una activitat per presentar-nos que consistia en pintar una estrella amb allò que més ens agrada. A banda de ser una bona presentació pels altres, també és una forma d’autoconeixament i ens ho vam passar molt bé decorant-la.

 

Arxivat a Educació Infantil (3-6 anys)

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: