Activitats realitzades – 1r trimestre Taller de Cicle Inicial

Durant aquest primer trimestre ens hem centrat en treballar, sobretot, les
competències de Consciència emocional, Regulació emocional i Habilitats per a la vida i 
benestar.

Vam començar fent un repàs de les emocions, què són, per a què en serveixen i en saber
identificar-les i posar-hi nom.

CI_Treballem les emocions

Vam practicar una visualització per promoure el benestar on, amb una postura còmoda i
tancant els ulls, pensàvem alguna cosa que ens fes sentir feliços i alegres, qualsevol record o pensament que produís aquesta emoció. Ens hi endinsàvem veient-ne els colors, sentint-ne els sons, les olors… Sabent que sempre que volguéssim, podríem recuperar aquest estat i sentir-nos d’aquella manera. Vam acabar dibuixant-ho a mode d’ancoratge per recordar-ho més fàcilment.

Una activitat de consciència emocional va ser la d’associar imatges reals amb emocions,
reflexionant sobre perquè aquella fotografia ens feia sentir una emoció o altra, a què ho
associàvem, com es podia sentir aquella persona o què li podia haver passat… També vam fer partides al joc de les parelles (memory emocional) per practicar vocabulari.

CI_gelosia

Una altra activitat va ser la de dibuixar l’expressió facial d’una emoció en una cara en blanc i explicar a quina emoció correspon i quan em sento d’aquella manera. Així prenem consciència de com canvien els trets facials segons com ens sentim i aprenen a identificar-losen nosaltres i en els altres.

Hem mantingut espais de relaxació i massatges compartits, moments què demanen i que
gaudeixen molt i ajuden a la regulació emocional, al benestar, així com a crear vincles i
afectes i a desenvolupar les habilitats socials. Recordem sempre de demanar permís al/la
company/a, de cuidar-lo, de demanar-li què li agrada…

CI Grup

També hem llegit el conte de “Oruguita y sus emociones” sobre una eruga que perd el color perquè no expressa el que li passa i el que sent; i “Quina rebequeria” sobre el que passa quan ens enfadem que va permetre treballar la regulació. Vam repassar la Tècnica de la Tortugueta i vam pintar el nostre propi monstre de la ràbia fixant-nos en quina forma tenia, de quin color era, i li vam posar nom. D’aquesta manera, ens és més fàcil adreçar-nos-hi i manejar-lo.

Per aquestes dates hi ha un breu curtmetratge sobre l’empatia, us en deixem l’enllaç per si voleu visualitzar-lo a casa i comentar-lo amb els vostres fills i filles:

 

El Puercoespín en Navidad

Porcespin

 

Us deixem l’enllaç al vídeo:

Meritxell Marondo. Llicenciada en Humanitats i Educadora Emocional.

Bones festes!!!

Arxivat a Cicle Inicial (6-8 anys), Educació Primària

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: