Activitats realitzades – 1r trimestre Taller de Cicle Mitjà Grup B

Iniciar el taller d’Educació Emocional suposa embarcar-se en un viatge cap el món de les emocions, l’autoconeixement i les habilitats socials. En el que s’aprendran estratègies a nivell personal i en el que cadascun dels nens  i nenes descobrirà el  gran potencial que té com a persona.

CM_1T

El grup B ha estat format per alumnes nous o que havien estat en el grup de cicle inicial. Aquest primer trimestre hem treballat la cohesió grupal des d’un primer moment, doncs és important que adquireixin confiança durant el curs, per realitzar les diferents dinàmiques. Alguns alumnes han mostrat una actitud exemplar a l’hora d’empatitzar i ajudar a resoldre alguna situació conflictiva entre els seus  companys. Aquest tipus de situacions que es generen són de gran importància ja que mostren les dificultats que tenen els nens amb altres companys i mitjançant les dinàmiques del taller els alumnes adquireixen eines per poder resoldre-les.

 

Objectius trimestrals en el taller:

  • Reconèixer les emocions en un mateix i en l’altre
  • Autogestió emocional
  • Resolució de conflictes
  • Respecte vers als altres

 

Activitats realitzades:

  1. Roda emocional. Les sessions s’inicien amb aquesta activitat. Els nens, per grups, expliquen com els hi ha anat la setmana, normalment comparteixen alguna situació que els hi hagi costat gestionar. En aquest tipus d’activitat es fomenta l’expressió emocional així com també la capacitat. En alguns moments puntuals, també s’ha treballat de forma individual, quan l’alumne ho ha necessitat. En una de les sessions 5 nens del grup comparteixen les seves desavinences, que dificulten ocasionalment les dinàmiques del taller. Aquesta actitud d’afrontament resulta molt beneficiosa per ells i per al grup.
  2. Connexió entre situació-emoció i acció. Els  nens/es  expressen  els  seus estats emocionals a través del seu comportament, és important que prenguin a reconèixer i diferenciar les emocions que senten i a connectar-les amb una situació concreta viscuda. Per realitzar aquesta connexió els nens comparteixen situacions que els ha costat gestionar i junt amb els seus companys concreten una actuació o solució mes adaptatives.
  3. Activitat de les cançons. Aquesta idea s’ha treballat a partir de fragments de diferents  cançons, els nens han pogut comprovar com una mateixa cançó produïa en cadascú emocions diferents. A través d’aquesta activitat es fa una reflexió de la interpretació subjectiva de la realitat que ens envolta, doncs una mateixa situació pot generar diferents emocions segons la persona que la visqui.
  4. Rol playing.  Aquesta activitat pretén treballar la psicoeducació de les emocions d’una manera mes practica i dinàmica. El nens i nenes formen diferents grups que han de representar una situació en la que es generi una o varies emocions. La resta de grups han d’endevinar de quina o quines emocions es tracten. Cal destacar que a l’hora de fer la distribució, es formen  grupets tancats en els que els seus membres els hi costa acollir a altres nens.

Alícia Tarragüel- Psicóloga i Educadora Emocional

Bon Nadal!!

Arxivat a Cicle Mitjà (8-10 anys), Educació Primària

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: