Durant el primer trimestre, tant a P4 com a P5, hem començat per fer unes “presentaciones conscientes”: qui sóc forma part de la costra identitat, tot dient el nom que teníem en un collaret amb lletra de pal, hem prestar una escolta atenta i plena a cadascú del nosaltres.
Hem definit l’Educació Emocional com el fet de sentir amb el cor, pensar bé i actuar per a una bona convivència. Tot així ho hem acompanyat amb els gestos.
La relaxació, la calma, el silenci, han estat present en nostres les sessions, per trobar un moment per centrar-nos que ens convidi a gaudir i aprofitar la sessió, així com les respiracions conscients.
Les caricies i els massatges ha estat un itinerari central del taller, on uns guants daurats, un ventall verd i una tela rosa brillant, ens ha servit per cuidar-nos a nosaltres mateixos i cuidar als nostres companys i companyes.
Hem treballat emocions bàsiques com la tristesa i l’alegria. Les hem contextualizat en moments concrets, diversos i diferents de cada infant. Els hem fet conscients que tant l’alegria com la tristesa són necessàries i cal expresar-les amb riures o somriures, expressió de l’alegria, o amb el plor, com expressió de la tristesa; demanant ajuda si cal per parlar i expressar sense violència allò que necessites i volem, a vegades possible, a vegades impossible o a la espera de poder-ho aconseguir en un altre moment, i per tant, consensuable o negociable, si ens sentim tristos.
Hem expresat en paraules i amb el cos les dues emocions. Hem fet de cargols tristos i cargols contents, uns recolzant-se amb ells meteixos i quedant-se a dins de la closca, i contents caminant i treient les banyes.
Seguirem treballant la consciència i regulació de les emocions durant el 2n trimestre.
Bones festes a tothom!! Mª Creu Royo. Mestra i Educadora Emocional
Deixa un comentari