Resum Activitats 2n trimestre Taller d’EE Cicle Mitjà i Cicle Superior

Aquest 2n trimestre hem continuat treballant diferents competències emocionals. Els objectius i continguts s’han treballat adaptats a cada cicle i nivell maduratiu dels alumnes.

A contimuació detallem els objectius i activitats en els que hem estat treballant aquests darrers mesos:

  • Treball d’expressió emocional (mantenir l’hàbit ja adquirit d’expressar aquelles situacions viscudes d’una sessió a l’altra, identificant quina emoció ens ha generat aquella situació, i proposant quina acció s’ha dut a terme o s’hagués pogut dur a terme per tal de fer-hi front).
  • Empatia, identificar-se amb la problemàtica exposada pel nostre company/a, respectar la seva opinió i, si cal, prendre un paper actiu en la seva solució.
  • Gestió emocional de situacions concretes i resolució de conflictes.
  • Treball en autoconcepte: Quina idea general tinc de mi mateix, quins punts forts tinc, i què podria millorar.
  • Habilitats socials: Conèixer els tres estils de conducta i identificar quin és el meu, i representar-los físicament davant del grup.

 

CM_debat

Per assolir aquests objectius hem realitzat tot un seguit d’activitats que a continuació us descrivim:

  1. La roda emocional:  Es tracta d’una activitat d’expressió emocional, que sol fer-se en grups petits serveix per expressar situacions viscudes durant les dues setmanes anteriors, identificant les emocions resultants d’aquestes, i analitzant-ne les accions que han portat a terme en conseqüència. Es treballa l’empatia, l’escolta activa, i es poden utilitzar les situacions aportades pels companys/es per treballar la solució de problemes.
  1. Situacions de debat i solució de problemes concrets: Es treballen situacions de debat i solució de problemes entorn a propostes aportades pels propis alumnes. És una activitat molt demandada pels propis alumnes, ja que els hi agrada compartir situacions de fora del Taller per tal de trobar solucions o idees de millora, cops aportades pels propis companys.

  1. Sessió de cinema:  En els gruos de Cicle Mitjà es va visualitzar un conjunt de curtmetratges d’animació i posteriorment es van analitzar i debatre en grup. Pel que fa als alumnes de 5è i 6è, es va projectar un documental sobre la influència dels grups amb un grup, i una pel·lícula sobre la importància de viure la vida en positiu amb l’altre. Aquestes sessions de cinema, com no pot ser d’una altra manera, van estar acompanyades d’un bon bol de crispetes!
  1. Activitats d’Autoconcepte: A difrents nivells s’ha treballat les idees d’autoconcepte i autoestima, així com la seva relació. Així, després d’entendre què volien dir aquestes dues paraules, vam realitzar una dinàmica perque els alumnes aprenguin a observar dins seu. Finalment, van exposar la seva idea d’autoconcepte a la resta, explicant quins eren els seus punts forts i quins eren els seus punts de millora personals.

 

  1. Els estils de conducta: Es presenten els tres estils de conducta (passiu, agressiu i assertiu), i s’explica de forma participativa què implica cadascun d’aquests estils, fent èmfasi en que tothom pot reaccionar de diferent forma a una situació, i que no són categories excloents, sinó que es tractaria d’un continu. Posteriorment, realitzem un test per esbrinar quin és l’estil que predomina més en cadascun de nosaltres, per acabar fent una reflexió en grup, i trobar punts de millora.

Processed with MOLDIV

  1. Igualtat de gènere: Coincidint amb la data del 8 de març, i en el context de la vaga feminista que es realitza aquell mateix dia, aprofitem per treballar el concepte d’igualtat de gènere. Així, a través d’una activitat vivencial es debat sobre l’estat actual de la igualtat de gènere, contextualitzant-lo en l’àmbit laboral, social, i en el mateix context escolar. Es generen reaccions molt interessants per part dels alumnes, demostrant que és una temàtica que ja coneixen i que tenen ben treballada.

 

  1. Role-playing: El role-playing és una tècnica que s’ha treballat força en les darreres sessions amb aquesta activitat es pretén que cada cop més els alumnes vagin generalitzant els aprenentatges per tal d’aplicar-los a la vida real, essent capaços d’analitzar de forma àmplia i correcta les situacions que viuen, i que siguin capaços de portar a terme les habilitats treballades al Taller per tal de fer una bona gestió emocional de les situacions i trobar una sortida exitosa i assertiva a aquestes situacions.

 Us deixem algunes propostes per treballar en família:

 

¡Atrévete a ayudar! – Reflexió sobre l’altruisme i el voluntariat. Enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=cyAO_M09aF8&fbclid=IwAR0u8u_9LYlJs6IFZwVA4gV5LLEWDUjnw9e1uhYzWkCiGpEvDL-iJZJfSAE

El vendedor de humo – Reflexió sobre les falses promeses, la sinceritat, les primeres impressions i les falses esperances (amb una molt bona banda sonora, cal afegir!). Enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=dwWqMgddes4&index=5&list=PLEF67i3-M490STPcrytNuD9XZXeqmOCS-&fbclid=IwAR2iR_aqVMn-wE8twnExEuxSb49EBmvEbUe0dmUNwW4NjYyDfOeHVPKoRTg

A Joy Story – Reflexió sobre la fidelitat i els prejudicis. Enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=ZQGuVKHtrxc&index=3&list=PLEF67i3-M490STPcrytNuD9XZXeqmOCS-&fbclid=IwAR0u8u_9LYlJs6IFZwVA4gV5LLEWDUjnw9e1uhYzWkCiGpEvDL-iJZJfSAE

Piper – Reptes, creativitat, i deixar-se ajudar. Enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=e7v2zDZBf6g&fbclid=IwAR18CZAEFLSpcuJ4_Lil-s_p37ZCjM7_DC2TpOs9SFgDYIIBQbXdpKFRSAc

¿Qué significa hacer algo #comoniña? – Reflexió sobre la igualtat de gènere i l’ús masclista del llenguatge. Enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=s82iF2ew-yk&t=12s

 

 

Arxivat a Cicle Mitjà (8-10 anys), Cicle Superior (10-12 anys), Educació Primària

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: