Resum Activitats 2n trimestre Taller d’EE Cicle Inicial

Aquest segon trimestre continuem treballant la consciència, regulació emocional i habilitats d’intel·ligència emocional com l’autonomia i competències socials.

Per la consciència emocional, ens hem pres la temperatura amb el termòmetre emocional. Ho hem fet a través d’un arbre en el què hem pintat les fulles de colors segons l’emoció que sentiem i així veiem quin color/s (emoció/ns)  predominava/en.

Hem ballat al ritme de diferents músiques i ens hem adonat que cadascuna ens provoca estats emocionals diferents i que podem canviar, i per tant, regular com ens sentim escollint una música concreta.

CI_Estels

També hem pintat i dibuixat el que la música ens suggeria, a vegades eren colors foscos i d’altres de vius i hem comprovat que ens ens pot estimular records i pot ser un bon recurs per recordar moments que hem gaudit i ens han fet sentir bé, impulsant així emocions positives i el benestar. A través de l’expressió artística, en aquest cas dibuixant, també alliberem part del subconscient i ens serveix per expressar allò que a vegades no sabem com deixar anar.

En aquest aspecte, hem après que hi ha sempre podem trobar pensaments i formes alternatives d’afrontar una situació i trobar solucions. Ho hem vist a través del conte popular “Bona sort, mala sort” i hem vist un episodi de “Minty, la fada” amb el mateix títol.

Ja amb un cert nivell de reconeixament de les emocions, ens hem endinsat en la seva expressió corporal amb un joc de mímica treballant així la consciència emocional. Per equips, cadascún s’ocupava de representar unes emocions sense parlar. Només ens vam ajudar pintant-los una mica la cara que ho feia encara més divertit!

CI semàfor

Hem treballat diverses tècniques de regulació emocional. Hem après com gestionar la ràbia a través de la tècnica de “La tortuga” on ens amaguem dins la closca imitant una tortuga i en sortim quan estem en calma, preparats i hem pogut pensar i decidir com volem actuar.

Quan estem enfadats o abans de deixar-nos endur per l’impulsivitat hem vist que podem utilitzar “El semàfor”, on Paro-Penso-Actuo també és un bon exercici de regulació. Hem escoltat una cançó on s’expliquen  els passos a seguir i hem creat el nostre propi semàfor fent una manualitat.

Hem experimentat amb el pot de la calma (un potet amb purpurina dins que quan el sacsejes es remou). Hem vist que quan estem agitats, el nostre cervell s’assembla al caos de dins el pot i que si esperem, respirem, observem, tot es posa a lloc i torna la calma. . És un objecte que captiva molt l’atenció dels infants ja que visualment és molt atractiu. Per acompanyar l’activitat hem vist un vídeo que ens ho ensenya: “Respira-Just breathe” (https://youtu.be/pW-zNODSkyQ).

A través de la respiració també hem après a regular-nos. Una activitat va ser imaginar que preniem una tassa ben calenta de xocolata! Haviem de bufar i fixar-nos en com fumejava, de quin color era, quina olor feia i quin gust tenia. Així ens focalitzem aconseguint moments d’atenció plena i bufant, ens centrem en la respiració i aprenem a controlar-la conscientment.

Seguint aquesta línia, hem realitzat una activitat periòdicament que consisteix en estirar-nos panxa amunt i posar-nos un peluix damunt la panxa fent-lo pujar i baixar mentre respirem pausadament i ens relaxem.

Hem treballat l’escolta activa amb una activitat de Mindfulness on han d’estar atents a picar de mans quan senten anomenar un objecte concret. Cal molta atenció i per no confondre’ns i ho van saber fer molt bé.

En quant a l’autonomia i les competències socials, hem fet una bonica activitat on repartiem gomets de colors als companys i companyes mentre els deiem allò que més ens agradava d’ells i elles.

CI_Teatre

Aquest trimestre hem tingut la sort de tenir l’incorporació i ajuda als tallers de la Glòria i la Sandra. Per coneixe’ns una mica, van preparar una activitat per presentar-nos que consistia en pintar una estrella amb allò que més ens agrada. A banda de ser una bona presentació pels altres, també és una forma d’autoconeixament i ens ho vam passar molt bé decorant-la.

Per seguir treballant l’atenció plena, utilitzant el cos com a eina per arribar a la calma, recomano uns exercicis guiats de Mindfulness per a infants de Eline Snel anomenats “Tranquilos y atentos como una rana”.

Arxivat a Cicle Inicial (6-8 anys), Educació Infantil (3-6 anys), Educació Primària

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: