Activitats realitzades – 1r trimestre Taller de Cicle Superior

Aquest primer trimestre el grup A ha estat format  per nens nous que han iniciat el taller amb una actitud  molt positiva, motivada i col·laboradora i alumnes que ja han format part del taller en cursos anteriors que els han ajudat a integrar-se i conèixer el funcionament del taller.

cs_1t.jpg

Hem realitzat activitats amb l’objectiu que vagin coneixent el taller i més endavant donar-los l’oportunitat d’aportar noves activitats. S’han treballat dinàmiques que afavoreixen la cohesió grupal, ja que és important que tinguin confiança entre ells, per poder treballar els aprenentatges.

Objectius trimestrals en el taller:

  • Revisar els aprenentatges adquirits anteriorment
  • Reconèixer les emocions en un mateix i en l’altre
  • Autogestió emocional
  • Resolució de conflictes
  • Respecte vers als altres

Activitats realitzades:

  1. Roda emocional. Les sessions s’inicien amb aquesta activitat, en la que els nens, per grups, expliquen com els hi ha anat la setmana, normalment comparteixen alguna situació que els hi hagi costat gestionar. En aquest tipus d’activitat es fomenta l’expressió emocional així com també la capacitat d’escolta. En alguns moments puntuals, també s’ha treballat de forma individual, quan l’alumne ho ha necessitat o ha fet demanda.
  2. Connexió entre situació-emoció i acció. Els  nens/es  expressen  els  seus estats emocionals a través del seu comportament, per tant és important que aprenguin a reconèixer i diferenciar les emocions que senten i a connectar-les amb una situació concreta viscuda. Per realitzar aquesta connexió els nens comparteixen situacions que els ha costat gestionar i junt amb els seus companys concreten una actuació o solució més adaptativa.
  3. Activitat de les cançons. Aquesta idea s’ha treballat a partir de fragments de diferents  cançons, els nens han pogut comprovar com una mateixa cançó produïa en cadascú emocions diferents. A traves d’aquesta activitat es fa una reflexió de la interpretació subjectiva de la realitat que ens envolta, doncs una mateixa situació pot generar diferents emocions segons la persona que la visqui.
  4. Visualització d’un fragment de pel·lícula Wonder. És una activitat en la que gaudeixen molt, ja que comparteixen les escenes destacades de la pel·lícula i fan un debat entre ells sobre temes transcendentals com la rellevància dels valors i caràcter de la persona. Reduint així la importància que se li dona a l’aparença física, un tema que en l’adolescència cobra gran rellevància

Alícia Tarragüel- Psicóloga i Educadora Emocional

Bon Nadal!!

 

 

Arxivat a Cicle Superior (10-12 anys), Educació Primària

Deixa un comentari